Yousees kunder (i hvert fald dem med yousee kabel-tv) har fået brev om ændrede vilkår pr. 1. juli 2014. Det betyder at det fra denne dato koster 29 kr. om måneden såfremt man stadig gerne vil modtage vigtige meddelelser som ordebekræftelser, varsling om ændring af priser, bredbåndshastigheder mm. Via brevpost.

Jeg synes det virker helt vildt at det for det første skal koste noget overhovedet i og med 90% af det jeg modtager er reklamer. Dernæst hvordan er prisen på 29 kr. om måneden fastsat? Så vidt jeg ved koster et brev under 10 kr. og sende – slipper man så for at betale 29 kr. om måneden i de måneder man ikke modtager post?

Dernæst – gad vide om det også gælder reklamer – eller om man fortsat ”gratis” kan modtage reklamemateriale pr. Brevpost? Kan man eventuelt ”kræve” at det skal sendes på mail?

Jeg kan godt forstå Yousee gerne vil tjene flere penge – men gebyrer hvis du ikke tilmelder betalingsservice, gebyr hvis du ikke tilmelder dig e-kommunikation og  sikkert en hel række andre som jeg ikke kender til er ærligt talt ikke vejen frem.

Yousee er i forvejen MEGET konkurrencedygtige på prisen på både deres tv-produkter og bredbånd – og tager man deres fleksibilitet og ”samle alt hos én udbyder” fordelen med står de efter min mening ret stærkt i markedet. Gebyrer som det tilsendte sender så dårligt et signal ud i markedet kontra at hæve priserne med 10%.

Brevet er formentlig sendt ud til op mod 300.000 kunder – jeg ved ikek hvor mange der tilmelder sig e-kommunikation, men kunne forestille mig det er langt under 50%. Forretningsidéen er altså umiddelbart god nok for Yousee.

Du framelder dig gebyrer på yousee.dk/mityousee